همكاري هايك ويژن با كمپاني ويديو نتيكس (Videonetics )

۳۰ بازديد

همكاري هايك ويژن با كمپاني ويديو نتيكس (Videonetics )

نمايندگي هايك ويژن ( Hikvision ) در زمينه گسترش تكنولوژي هاي نظارت تصويري با يكي از بزرگترين شركت هاي توسعه دهنده پلتفرم محاسبات تصويري ، كمپاني ويديو نتيكس همكاري مشترك مي كند .

اين همكاري شامل يكپارچه سازي دوربين هاي تحت شبكه هايك ويژن با نرم افزار هوشمند مديريت تصاوير ويديويي Videonetics است. كاربران مي توانند تصاوير زنده وضبط شده دوربين هايك را با فرمت H.265+ بر روي سيستم هاي ضبط خود در اختيار داشته باشند. تصاوير ضبط شده حداقل پهناي باند و فضا را در سيستم اشغال مي كنند و هيچ افت كيفيتي نخواهند داشت .

 

هوشمند سازي سيستم نظارت تصوير

مديريت يكپارچه و هوشمند تصاوير

در اين همكاري مشترك ، ويژگي هاي پيشرفته شامل آناليز تصوير دوربين ها توسط نرم افزار IVMS مديريت مي شود . به عنوان مثال كاربران از طريق نرم افزار ويديونتيكس ، مي توانند تصوير دوربين هايك ويژن را مشاهده ، ضبط و يا سوژه اي را در بين تصاوير ضبط شده دوربين رديابي كنند . به علاوه آنها مي توانند از تصاوير دوربين جهت نظارت كلي ، حفاظت پيراموني ، ضبط هدف در منطقه مورد نظر ، كنترل ترافيك و … استفاده كنند .

فشرده سازي هوشمند دوربين هايك ويژن

مهمتر از همه پشتيباني از فرمت فشرده سازي هوشمند H.265+ هايك ويژن به ميزان قابل توجهي پهناي باند و فضاي اشغال شده روي هارد را كاهش مي دهد . پهناي باند تصاوير در فشرده سازي H.265+ هايك ويژن حدود 67% نسبت به H.265 ، كمتر شده است . اين امكان زماني اهميت دو چندان پيدا مي كند كه پهناي باند محدودي در اختيار داشته باشيم و يا نياز به ضبط تصوير دوربين براي مدت طولاني باشد.

آويناش تري ودي مدير بخش توسعه بازار شركت ويديو نتيكس ، در اين زمينه گفت : ما از شروع اين همكاري مشترك با هايك ويژن بسيار خوشحاليم ، ادغام IVMS ما با دوربين هاي سري H.265+ كمك مي كند تا كاربران مختلفي در سرتاسر دنيا از سيستم هاي نظارت تصويري در بالاترين سطح ممكن برخوردار باشند .

ادلر وو مدير بخش همكاري مشترك بين المللي هايك ويژن هم در اين زمينه گفت : هايك ويژن در تلاش است تا يك پلتفرم مشترك قدرتمند براي توسعه راهكار هاي مختلف نظارت تصويري متناسب با نياز مصرف كنندگان طراحي نمايد . تكنولوژي H.265+ ما در هايك ويژن به مشتريان اجازه مي دهد تا بدون هيچ محدوديتي تصاوير را با پهناي باند و كيفيت مناسب در سرور ها ضبط كنند .

خدمات  نصب دوربين مداربسته

آنچه پيش روست براي سيستم هاي دوربين مدار بسته :
ويدئو هاي امنيتي در آينده ممكن است نگاه متفاوت اما چه مي گذرد را تغيير دهيد? فناوري آي پي بيش از آنالوگ را? ما فن آوري هاي جديد پديدار مي ديد؟

مقاله امنيت اطلاعات سازمان ديده بان زل زده به توپ كريستال: نظارت تصويري در سال 2020، ما فكر كردم.

در خود مقاله آنها بحث در مورد پيش بيني چند خلاصه زير:

قابليت افزايش شبكه
به عنوان فن آوري شبكه هاي جهاني و اتصال را بهبود مي بخشد، بيشتر دستگاه ها و سيستم ناچار به راه حل هاي مبتني بر آي پي انتقال خواهد شد. كنترل كيفيت ويدئو بيش از شبكه و دسترسي عمومي به سيستم را بهبود بخشد.
تحرك انعطاف پذير
تلفن همراه ادامه خواهد داد به رشد در سهم بازار و انعطاف پذيري صنعت امنيت ويديو نياز به رشد با آن. آن را نيز معرفي چالش هاي زيادي است كه توليد كنندگان و integrators براي غلبه بر موفق داشته.
اضافه كردن مقدار
ارزش افزوده خدمات، بهبود تجزيه و تحليل ويديو با استفاده از نقشه هاي گرما، و غيره به طور فزاينده اي به كاربر نهايي ارزشمند ثابت خواهد كرد و بايد در حال حاضر توسط ارائه دهندگان در نظر گرفته.
ذخيره سازي داده ها
DVRs كاهش در استفاده و راه به در دوربين شبكه و ابر مبتني بر ذخيره سازي.
به عنوان يك گزينه ليزينگ
چيزي براي نگه داشتن يك نگاه براي مقرون به صرفه برنامه همراه با ساير خدمات ميزباني مانند ذخيره سازي ويدئو ليزينگ است.
در سراسر هيئت مديره رشد?
افزايش استفاده از امنيت "دوربين مدار بسته" بر اساس نظارت تصويري در سراسر هيئت مديره ديده خواهد شد. از فضاهاي عمومي مثل ايستگاه هاي قطار و فرودگاه ها به بهداشت و درمان خصوصي كاربران و برنامه هاي دولت، وجود افزايش تعداد از چشم ناظر وجود دارد خواهد شد. قوانين dictating حداقل وضوح و كيفيت در برخي موارد نيز در حال آمدن است.
چه بازار مهم هستند؟
اگر چه در حال حاضر اشباع شده، آمريكا و اروپا بازارهاي پرسود ترين ادامه خواهد داشت. سوئيچ از آنالوگ به ديجيتال سيستم هاي بسيار زيادي از آشفتگي سوق دادن برخي از بازيكنان و آوردن امكانات جديد را ايجاد مي كند. مناطق ديگر با زيرساخت هاي شبكه هاي قوي نيز سهم بازار دريافت خواهيد كرد.
افكار
ما تمايل به توافق مي كنيد كه بيشتر شبكه نسبت به آي پي بسيار قوي پيشرو در جهان است و بر اساس صنعت دوربين مدار بسته. امنيت اين سيستم با اين حال، نيز مشكل تر براي مديريت تبديل خواهد شد. اين تماس براي هزينه هاي اضافي براي توليد كنندگان و integrators از جمله افزايش اتكا به شخص ثالث ذخيره سازي راه حل هاي نرم افزار تيم توسعه و امنيت ديجيتال حرفه اي. متاسفانه، اين راه حل گران تر در كوتاه مدت ترجمه ممكن است. آن با اين حال، بالقوه صنايع جديدي ايجاد خواهد شد.

بازار بيشتر از دوربين هاي ديجيتال به نرم افزار مديريت، به عنوان كم هزينه، كم كيفيت محصولات اشباع شده با تبديل خواهد شد. در حالي كه نه مؤثر بر بازار پايان بالا، مصرف خصوصي را با انتخاب بزرگتر از راه حل هاي hit-or-miss، بدون زرق و برق مواجه شده. اين شركت ها با تمركز بر كيفيت محصولات مصرفي درجه آن حتي سخت تر به فروش به مشتري مورد نظر خود را پيدا كنيد.

بيشتر بخوانيد:   قيمت دوربين مداربسته تي وي تي

ذخيره سازي يك موضوع جالب خواهد بود. نظارت تصويري مبتني بر ابر ذخيره سازي جريان اصلي برويد? دخالت دولت نيز مي تواند مورد توجه قرار مهم. ما همچنين فكر مي كنم پهناي باند ممكن است تنگنا, اما به عنوان مناطق بيشتر شبكه هاي فيبر نوري با سرعت بالا، شايد اين به همان اندازه مسئله نخواهد بود.

باديگران
افكار شما در مورد آينده نظارت تصويري 10 20 يا 50 سال دنبال چه هستند؟ ما را تا پايان با سيستم هاي آنالوگ هنوز در محل ما خواهد شد به طور كامل با شبكه جهاني، ابر مبتني بر يكپارچه يا ما تا جايي در ميان به پايان خواهد رسيد؟ اظهارنظر زير چشم انداز خود را به اشتراك بگذاريد.

 

قابليت ضبط صدا در دوربين مداربسته

۲۲ بازديد

قابليت ضبط صدا در دوربين مداربسته

 

امروزه يكي از متداول ترين سوالاتي كه از طرف مصرف كنندگان دوربين مدار بسته مطرح مي شود، قابليت ضبط صدا توسط اين دستگاه هاي نظارتي مي باشد كه با توجه به شرايط نظارت، مي تواند كاربردهاي خاص خود را داشته باشد. آيا ضبط صدا در تمامي دوربين هاي مدار بسته امري شدني است يا خير؟ بي شك مي توان اين قابليت را به عنوان يكي از امكانات ويژه و كاربردي در سيستم هاي نظارتي تلقي كرد. اما نكته اي كه بايستي در اين جا به آن دقت شود اين است كه تمامي دوربين هاي مداربسته قادر به ضبط صدا نمي باشند و تنها درصد كمتري از آن ها در بازار موجود اند كه از قابليت ضبط صدا و همچنين ميكروفون پشتيباني مي كنند. شايد بتوان گفت كه دليل توليد كمتر اين نوع دوربين مداربسته را بايستي در كاهش هزينه و همچنين در دلايل حقوقي آن دانست. البته در اين ميان نبايد نا اميد شد، زيرا بسياري از دستگاه هاي ضبط كننده تصوير (XVR,NVR,DVR) با وجود امكان پذير نبودن قابليت ضبط صدا توسط دوربين مدار بسته، اين بستر را براي شما فراهم مي سازند كه در كنار مشاهده تصاوير، ضبط صدا را هم در اختيار داشته باشيد. همانطور كه مي دانيد دوربين هاي مداربسته از انواع و تكنولوژي هاي گوناگوني برخوردار هستند كه هر كدام متناسب با نياز مصرف كنندگان طراحي شده اند. ايجاد قابليت ضبط صدا در دوربين مداربسته، بنا به تكنولوژي مورد استفاده در آن ها در نظر گرفته مي شود. به طور كلي دوربين هاي مدار بسته در دو دسته آنالوگ (AHD) و تحت شبكه (IP) قرار مي گيرند كه در ادامه قصد داريم به بررسي قابليت ضبط صدا در اين دو نوع تكنولوژي دوربين مدار بسته و ضبط كننده هاي آن ها بپردازيم، همراه ما باشيد.

ضبط صدا در دوبين مداربسته آنالوگ (AHD)

تكنولوژي آنالوگ به عنوان يكي از ساده ترين تكنولوژي ها در سيستم هاي نظارتي به شمار رفته و پشتيباني مستقيم از قابليت ضبط صدا در اين نوع دوربين ها، به ميزان بسيار اندكي مشاهده شده است. از اين رو وظيفه ضبط صدا در دوربين مدار بسته آنالوگ، اغلب به عهده ضبط كننده هاي تصوير آنان يعني DVR و يا XVR ها مي باشد. شما به راحتي مي توانيد به واسطه استفاده از دوربين مداربسته AHD و يك ضبط كننده اي كه از ورودي هاي صدا پشتيباني كند، از قابليت ضبط صدا بهره ببريد. به طور مثال ممكن است در يك مدل دستگاه دي وي آر 6 كاناله (پشتيباني از 6 دوربين مداربسته)، از 6 پورت ورودي صدا استفاده شده باشد كه با اتصال ميكروفون هايي جداگانه در كنار دوربين مدار بسته (كه بايستي سيمي مجزا همانند سيم دوربين مداربسته كشيده شود)، از قابليت ضبط صدا بهره ببريد.

 

اين نكته را هم بدانيد:
ميكروفون هايي كه در جهت ثبت و ضبط صدا در سيستم هاي نظارتي ارائه شده اند داراي مدل هاي مختلف و متنوعي مي باشند كه ساده ترين آن ها تنها از يك ميكروفون خالي بهره مي برند. ميكروفون هاي پيشرفته تري نيز در بازار موجود مي باشند كه قابليت تنظيم و كنترل شدت صدا را فراهم آورده اند.

بيشتر بخوانيد:   دوربين مداربسته   تجهيزات دوربين مداربسته   

ضبط صدا در دوربين مداربسته تحت شبكه (IP)

در داخل بسياري از دوربين هاي تحت شبكه يا IP، يك ميكروفون به صورتي پيش فرض جهت شنود صدا تعبيه شده است. شما مي توانيد با تهيه اين نوع دوربين ها و فعال نمودن قابليت صدا در آن ها علاوه بر مشاهده تصاوير، صداي محيط اطراف را هم در اختيار داشته باشيد. در دوربين مدار بسته تحت شبكه، علاوه بر پورت تغذيه POE كه وظيفه انتقال داده ها و تامين برق دوربين را عهده دار است، از يك پورت ديگري هم جهت اتصال ميكروفون استفاده شده است كه برق مورد نياز ميكروفون را تامين مي كند. پس از اتصال ميكروفون به منبع تغذيه مي توانيد با مراجعه به تنظيمات دوربين IP و Enable نمودن Audio، ويژگي ضبط صدا را فعال كنيد. بايد توجه داشته باشيد كه در اغلب دوربين هاي تحت شبكه، صدا به وسيله ميكروفون هاي تعبيه شده در داخل دوربين مداربسته دريافت و به دستگاه ضبط كننده (NVR) منتقل مي شود و سعي شده است تا از اتصال ميكروفون جداگانه به دستگاه پرهيز شود. البته دستگاه هاي NVR و حتي XVR هايي موجود مي باشند كه با قابليت پشتيباني از ميكروفون جداگانه، امكان شنود صدا را براي مصرف كنندگان تدارك ديده اند. در اين صورت شما مي توانيد به تعدادي كه اين دستگاه ها به شما اجازه مي دهند، به سيستم مداربسته تحت شبكه خود ميكروفون آنالوگ اضافه نماييد.

دوربين مدار بسته امكان ضبط صدا را به صورت مداوم دارد؟

اين موضوع كاملا بستگي به دوربين مدار بسته Turbo HD و تنظيمات دستگاه ضبط كننده شما دارد. دوربين هاي مدرني در صنعت سيستم هاي نظارتي ارائه شده اند كه قابليت تنظيم ايجاد وقفه و يا ضبط صدا را به صورتي مداوم براي كاربران مهيا ساخته اند. با اين وجود داشتن توانايي ضبط صدا توسط دوربين مدار بسته بدين معنا نمي باشد كه صدا در هر لحظه در حال ضبط شدن است. اين تنظيمات كاملا در دست كاربر و يا اپراتور مي باشد.

كيفيت ضبط صدا در دوربين هاي مداربسته چگونه است؟

به طور كل هرچه ميكروفون هاي قابل نصب در كنار دوربين هاي آنالوگ و يا دوربين مدار بسته هاي تحت شبكه شما به روزتر و يا مدرن تر باشند، قدرت ضبط صداي بيش تري را در اختيار خواهيد داشت. توانايي اكثر دوربين هاي آنالوگ و تحت شبكه در ضبط صدا كاملا مثال زدني است. البته بايد در نظر داشت كه استفاده از اين نوع دوربين مداربسته در مكان هايي شلوغ، شما را در تشخيص صداهاي افراد دچار مشكل مي كند. در همين راستا هرچه محيط ساكت تر باشد ضبط صدا با كيفيتي مطلوب تر همراه خواهد بود. شايان ذكر است كه فاصله دوربين با فرد مورد نظر در كيفيت ضبط صدا مي تواند بسيار تاثير گذار باشد. به طور معمول اگر افراد با دوربين مدار بسته به ميزان كمتر از 6 متر فاصله داشته باشند (به شرط وجود محيطي آرام)، دوربين مي تواند به خوبي صدا را ثبت و ضبط نمايد.

آيا ضبط صدا توسط دوربين مدار بسته قانوني مي باشد؟

در بسياري از كشورها همچون ايران، قوانيني در جهت ضبط صدا با سيستم دوربين مدار بسته وضع شده است كه برخي از اين قوانين يك طرفه مي باشند. در واقع اين قوانين بيانگر اين است كه ضبط صدا با دوربين مدار بسته مي تواند حريم شخصي افراد را نقض كند. مسلما كسي دوست ندارد كه مكالمات شخصي اش شنود و همچنين ثبت و ضبط شود. به همين سبب نصب دوربين مدار بسته بايستي با آگاهي كامل افراد آن محيط انجام گيرد. همچنين برخي از قوانين، حاكي از نصب غير قانوني دوربين مدار بسته با قابليت ضبط صدا (حتي با آگاهي افراد) مي باشد. پس به منظور شنود و ثبت مكالمات بايد دلايل مستحكمي داشته باشيد تا مشكلاتي كه باعث ضرورت نصب دوربين مداربسته با قابليت ضبط صدا مي شود مشخص شوند.

از كجا بفهميم دوربين مداربسته صدا ضبط مي كند ؟

حتما شده در محيط كاري خود برايتان سوال شده باشد دوربين مداربسته اي كه در اتاق شما قرار دارد صدا ضبط مي كند يا خير. حالا از كجا بفهميم دوربين مداربسته صدا ضبط مي كند؟ سعي كرديم، در اين مقاله با نشان دادن چند راه ساده؛ به شما ياد دهيم چه دوربين هايي و به چه طريقي صدا را ضبط مي كنند. پس با ما همراه باشيد تا در مورد تمام نكات دوربين مداربسته با قابليت ضبط صدا آشنا شويد:

  1. دوربين مداربسته ميكروفن دار را چگونه بشناسيم؟
  2. شناسايي ميكروفن هاي خارجي دوربين مداربسته
  3. شناسايي ميكروفن دوربين با دستگاه ميكروفن ياب
  4. كيفيت ضبط صدا دوربين مداربسته چگونه است؟
  5. دوربين مداربسته ميكروفن دار تا چه فاصله اي را مي شنود؟
  6. آيا ضبط صدا با دوربين مداربسته قانوني است؟

1- دوربين مداربسته ميكروفن دار را چگونه بشناسيم؟

به صورت كلي دوربين هاي مداربسته به دو دسته دوربين هاي آنالوگ و دوربين هاي IP دسته بندي مي شوند. هر دو اين دوربين ها مي توانند قابليت ضبط صدا نيز داشته باشند. در ادامه نحوه شناسايي دوربين آنالوگ و اي پي با قابليت ضبط صدا را آموزش مي دهيم.

شناسايي دوربين هاي آنالوگ با قابليت ضبط صدا

دوربين هاي آنالوگي كه داراي قابليت ضبط صدا هستند علاوه بر كابل برق و تصوير داراي يك كابل مجزا جهت ضبط صدا نيز مي باشند. روي دستگاه DVR نيز پورت ورودي ميكروفن نصب شده. بنابراين هنگام ضبط تصاوير صدا نيز ضبط مي شود.

يكي ديگر از راه هاي تشخيص ضبط صدا در دوربين مداربسته آنالوگ وجود ميكروفون در اطراف دوربين است. شما مي توانيد با مشاهده اطراف دوربين متوجه شويد آيا ميكروفن وجود دارد يا خير. البته بايد به اين نكته توجه كنيد كه ممكن است ميكروفن به صورت مخفي در قاب دوربين كار گذاشته شود كه قابل شناسايي نباشد.

همچنين مي توانيد در صورتي كه از مدل دوربين آگاهي داريد مشخصات آن را در گوگل جستجو كنيد. آنگاه متوجه خواهيد شد كه دوربين صدا ضبط مي كند يا خير.

 هايك ويژن     

شناسايي دوربين هاي IP با قابليت ضبط صدا

يك دسته از دوربين هاي IP هستند كه داراي ميكروفن داخلي اند. راه تشخيص آن هم اين است كه بر روي كيس اين دوربين ها سوراخي تعبيه شده است. بنابراين اگر در مركز دوربين داراي سوراخ باشد به احتمال زياد دوربين مجهز به قابليت ضبط صدا است.

برخي از مدل هاي دوربين مداربسته اي پي داراي حرف S در پايان پارت نامبر خود هستند. حرف S مخفف Sound Support مي باشد. به اين معني كه اين مدل دوربين قابليت اتصال به ميكروفن خارجي را دارند. به اين ترتيب احتمال دارد در فاصله شعاع يك متري دوربين ميكروفن جاسازي شده باشد. بنابراين بهتر است در فاصله يك متري به دنبال حفره يا سوراخي باشيد كه احتمالا ميكروفون در آنجا قرار دارد.

 

 

2- شناسايي ميكروفن هاي خارجي دوربين مداربسته:

كلا ميكروفن هاي خارجي دوربين مداربسته از نظر ظاهري به سه دسته تقسيم مي شوند.

  • ميكروفن سوزني:  به ميكروفن هاي سوزني به به دليل ساختار ظريفي كه دارند، ميكروفن هاي مخفي نيز مي گويند. مي توان اين مدل از ميكروفن را در داخل داكت جاگذاري كرد.
  • ميكروفن باكس:  ميكروفون هاي باكس بدنه اي مستطيلي شكل دارند. در اين مدل پيچي براي تنظيم صدا بر روي آن قرار دارد.
  • ميكروفن گلفي:  بدنه اين ميكروفن ها به شكل توپ گلف است. اين ميكروفون ها بسيار سبك و كم حجم بوده و با ولتاژ ? الي ?? ولت كار مي كنند.

 

بنابراين اگر شي مشابه يكي از شكل هاي بالا، اطراف دوربين مداربسته مشاهده كرديد. احتمال دارد كه ميكروفون باشد.

3- شناسايي ميكروفن دوربين مداربسته با دستگاه ميكروفن ياب

در بازار دستگاه هايي جهت شناسايي ميكروفن وجود دارد كه عملكردشان بر اساس فركانس و سيگنال مي باشد. هنگام كار كردن با اين دستگاه ابتدا بايد تمامي سيستم هايي كه كه فركانس ايجاد مي كنند مثل: مودم، گوشي موبايل، لب تاب، سيستم هاي راديويي و .. خاموش كنيد.

سپس دستگاه شنود سنج را روشن كنيد و شروع به جستجو كنيد. به محض نزديك شدن دستگاه به ميكروفن دستگاه از طريق آلارم دادن و تندتر چشمك زدن ال اي دي هايي كه در آن تعبيه شده محل ميكروفن جاسازي شده را نشان مي دهد.

4- كيفيت ضبط صدا دوربين مداربسته چگونه است؟

اصولا كيفيت ضبط صدا در دوربين هايي كه داراي ميكروفن خارجي هستند نسبت به دوربين هايي كه ميكرفون بر روي خود دوربين تعبيه شده، كيفيت صداي بهتري دارند. اما در حالت كلي كيفيت ضبط صدا دوربين هاي مداربسته آنالوگ و IP قابل قبول هستند.

5- دوربين مداربسته ميكروفن دار تا چه فاصله اي را مي شنود؟

حال كه پاسخ اين سوال كه از كجا بفهميم دوربين مداربسته صدا ضبط مي كند را يافتيد؛ ممكن است اين سوال برايتان پيش بيايد اين دوربين ها تا چه فاصله اي صدا ضبط مي كنند. چنانچه فاصله فردي كه در حال صحبت است از دوربين زياد باشد كه حتي يك فرد عادي هم به سختي بتواند آن صدا را بشنود. قاعدتا دوربين هم قادر به ضبط صداي آن فرد نخواهد بود.

به طور كلي تقريبا اكثر دوربين هاي مداربسته ميكروفن دار تا فاصله 6 متري (اگر در محيط سر و صدا نباشد و كاملا ساكت باشد) صدا را به صورت قابل قبولي ضبط مي كند. صحبت هاي در گوشي هم در فاصله كمتر از 2 متر قابل ضبط است.

6- آيا ضبط صدا با دوربين مداربسته قانوني است؟

طبق اصل 25 قانون اساسي هر گونه استراق سمع و نظارت بر زندگي خصوصي ديگران خلاف مقررات قانوني مي باشد. از اين رو هر گاه استفاده از دوربين مداربسته با ضبط صدا حريم خصوصي افراد را تحت تاثير قرار دهد بدين معني است كه جرم صورت گرفته است.

اما  آيا استفاده از دوربين مداربسته ميكروفن دار جرم نيست؟  استفاده از دوربين مداربسته با قابليت ضبط صدا اگر حريم خصوصي فرد را نقض نكند و به افراد آن محيط اطلاع داده شود و همچنين در محدوده ملك شخصي فرد باشد، مشكلي ندارد.

به عنوان مثال؛ در شركت ها و سازمان ها كه مديران به كارمندان اطلاع رساني كرده اند كه اين مكان مجهز به دوربين مداربسته ميكروفن دار است. نصب اين دوربين ها تا زماني كه سواستفاده اخلاقي از آن صورت نگيرد، ممانعت قانوني ندارد.

 

 

سقف وافل كاربردي

۱۹ بازديد

سقف وافل كاربردي

سقف وفل در كليه پروژه هاي ساختماني با كاربردهاي مختلف قابل استفاده است. ركود اقتصادي بالا و كاهش هزينه هاي توليد استفاده از اين نوع سقوط پيشرفت چشمگيري در صنعت ساختمان كشور بوده است. يك ديدگاه بسيار اشتباه در توجيه استفاده از سقف هاي وفل فقط توسط مهندسان در ميان روزنه ها رأي داده شده است ، فقط يك شرط ديگر براي استفاده از سقف هاي وفل وجود دارد كه اين گزينه است و در ساير پروژه ها و موارد فولادي و بتوني موارد استفاده شما متفاوت است ، مي توان از اين نوع سقوط استفاده كرد. استفاده از سيستم وافل پرسرعت در پروژه هاي ساختماني مي تواند گام مهمي در برنامه زمان بندي پروژه باشد كه اكثر ذينفعان صنعت ساخت و ساز نسبت به آن واقع بين هستند.

 

سقف وافل كاربردي

از سقف هاي وفل در پروژه هاي مختلفي استفاده مي شود

سقف وافل كاربردي

پروژه واقعيت در بهبهان ، با كاربري مسكوني

كاربرد در پروژه مسكوني

در پروژه ارائه شده در تصوير بالا ، سازنده داراي سقف تيرچه و بلوك به طور سنتي طراحي شده است و به دليل باز بودن طولاني و همچنين عملكرد ضعيف سقف تيرچه و بلوك ، باعث افزايش مصرف فولاد و بتن در اين پروژه مي شود ، زيرا بعد از فني بازرسي از شركت واحد آبا و بازرسي از سازه و طراحي مجدد آن با سقف وافل ، دهانه اي به طول 11 متر ايجاد شده و حداكثر استفاده از تجهيزات براي كاهش مصرف فولاد و بتن 20? كاهش يافته است.

 

جزئيات عملكردي سقف جزئيات اجرايي سقف هاي وافلي

كاربرد در پروژه هاي تجاري

در پروژه ارائه شده در تصوير زير ، با مساحت 6000 متر مربع در 3 سقف ، پس از بررسي واحد فني شركت آبا و تغيير سيستم تحمل گرانش به وافل هاي دو طرف ، با دال هاي بتن آرمه كار را شروع كنيد. همچنين ارتفاع تيرهاي مياني در طرح اول 85 سانتي متر است كه پس از طراحي مجدد به 55 سانتي متر كاهش يافته است.

 

سقف وافل كاربردي

قالب وافل كهن دك

پروژه واقعيت در دهلران ، با استفاده از ترمينال مسافربري

جزئيات عملكردي سقف جزئيات اجرايي سقف هاي وافلي

پروژه واقعي در تهران ، با كاربري تجاري

پروژه نشان داده شده در شكل 7 با سقف عرشه فولادي طراحي شده آغاز مي شود ، كه قبلاً در زير سطح پايه سيستم وافل دو طرفه قرار داده شده بود و با برداشتن 25 تير داخلي ، جريمه سازه را كاهش داد.

 

تقسيم تونل چيست؟

۱۹ بازديد

تقسيم تونل چيست؟

در اين مقاله ما به طور كامل تونل زني تقسيم شده را توضيح داده ايم.

از آنجا كه كار از خانه به دليل همه گيري COVID-19 به صورت روزمره در مي آيد ، نياز به دسترسي مطمئن به منابع شركتي همچنان در حال افزايش است و تقاضا براي اين نام مجاز نمي باشد را افزايش مي دهد.

 

بر اساس مطالعه Top10اين نام مجاز نمي باشد.com ، يك شركت تحقيق و آزمايش اين نام مجاز نمي باشد مستقر در انگلستان ، براي مثال تقاضاي اين نام مجاز نمي باشد در ايالات متحده بين 13 مارس و 23 مارس 41 درصد افزايش يافته است. بازار اين نام مجاز نمي باشد تا سال 2026 به 70 ميليارد دلار مي رسد. AT&T در يك پست وبلاگي در ماه آوريل ، افزايش 700 درصدي اتصال به سرويس اين نام مجاز نمي باشد مبتني بر ابر مبتني بر شبكه استاتيك SD-WAN (ANIRA) را گزارش داد.

 

اين افزايش ترافيك فشار بيشتري را به زيرساخت اين نام مجاز نمي باشد شركت وارد مي كند ، اما يكي از موثرترين راه ها براي كاهش فشار ، تونل زني جداگانه است.

 

در حقيقت ، تونل زني تقسيم شده ويژگي است كه به مشتريان اجازه مي دهد ترافيك مخصوص شركت را براي ارسال از طريق تونل اين نام مجاز نمي باشد شركت انتخاب كنند. همه كاربران مي توانند بدون عبور از تونل به اينترنت مستقيم دسترسي داشته باشند. در غير اين صورت ، تمام ترافيك ، حتي ترافيك به سايت هاي اينترنتي ، از طريق اين نام مجاز نمي باشد ، اقدامات امنيتي سازماني هدايت مي شوند و سپس به اينترنت برمي گردند. ايده اين است كه زيرساخت اين نام مجاز نمي باشد نياز به مديريت ترافيك كمتري دارد تا عملكرد بهتري داشته باشد.

 

تونل زني تقسيم ناخواسته همچنين مي تواند زماني اتفاق بيفتد كه مراكز اين نام مجاز نمي باشد سازماني از IPv6 پشتيباني نمي كنند ، بنابراين تمام ترافيك IPv6 از كاربران از راه دور مستقيماً به اينترنت هدايت مي شود و از كنترل امنيت شركت جلوگيري مي كند ، وضعيتي كه به عنوان خرابي اين نام مجاز نمي باشد IPV6 شناخته مي شود.

 

درك ترافيكي كه مي تواند از جريان اين نام مجاز نمي باشد خارج شود مي تواند چالشي باشد كه سيسكو سعي دارد با يك محصول نسبتاً جديد به آن بپردازد. اين داده هاي دورسنجي توسط مشتريان Cisco AnyConnect اين نام مجاز نمي باشد با توليد گزارش هاي بي درنگ و فناوري داشبورد از Splunk جمع آوري مي شود. اين به عنوان Cisco Endpoint Security Analytics (CESA) شناخته مي شود و بخشي از ماژول ديد شبكه AnyConnect Network (NVM) است. سيسكو مي گويد كه از اول ژوئيه سال 2020 ، مجوزهاي آزمايشي CESA به مدت 90 روز به صورت رايگان در دسترس است تا به سازمان هاي فناوري اطلاعات در افزايش دوركاري كمك كند.

AnyConnect NVM اطلاعات امنيتي مانند شناسه منحصر به فرد دستگاه ، نام دستگاه ، نام فرآيند / كانتينر ، فرآيندهاي چاپ ، تغييرات رتبه بندي ، دامنه هاي منبع / مقصد ، اطلاعات DNS و رابط هاي شبكه را جمع آوري مي كند كه مي تواند به مشتريان منتقل شود. شناسايي نشت داده ها ، برنامه هاي تأييد نشده يا خدمات SaaS ، به امنيت كمك كنيد. به گفته اسكات پوپ ، مدير ، مديريت محصول و توسعه تجارت ، اكوسيستم Cisco Security Security Alliance يك اولويت اصلي است.

AnyConnect از قابليت ديگري به نام Dynamic Split Tunneling پشتيباني مي كند ، جايي كه مي توانيد به راحتي ترافيك تونل را با نام دامنه هدايت كنيد (به عنوان مثال ، تمام ترافيك "* webex * .cisco.com" در Put split tunneling). Dynamic Split Tunneling Analytics همچنين در CESA پشتيباني مي شود.

 

در پست اخير وبلاگ ، Papa نوشت كه با استفاده از داده هاي CESA ، مشتريان مي توانند از آن استفاده كنند:

 

براي كاهش محدوديت هاي ظرفيت اين نام مجاز نمي باشد بدون به خطر انداختن امنيت ، تونل سازي اين نام مجاز نمي باشد را انجام دهيد.

 

كنترل و بهينه سازي پيمايش تونل اسپليت موجود.

 

رفتار امنيتي نقاط پاياني از راه دور ، كاربران اين نام مجاز نمي باشد و بلندگوهاي برتر را تجزيه و تحليل كنيد. اين به ويژه براي نقاط انتهايي از راه دور كه سريعتر با سختي كمتري نسبت به يك تست انطباق طبيعي كار مي كنند ، بسيار مفيد است.

 

پاپا گفت: "ايده اين است كه با CESA ، مشتريان مي توانند به سرعت بفهمند چه چيزي را مي توان با خيال راحت در يك تونل خرد شده قرار داد ، كه با افزايش بارهاي اين نام مجاز نمي باشد كه بسياري از شركت ها با آن روبرو مي شوند ، از اهميت بيشتري برخوردار است." "" برخي از ميوه ها با ميوه هاي زياد مي توانند به اينترنت ارسال شوند ، اما برنامه هاي مبتني بر ابر و ساير ترافيك ها وجود دارد كه ممكن است خيلي واضح نباشد و اين ترافيك را بدون دانستن اينكه از طريق تونل چه اتفاقي مي افتد جدا كنيد. سخت است. "

 

CESA اطلاعات مربوط به ترافيك اين نام مجاز نمي باشد را براي رديابي ميزان ترافيك در تونل خرد شده و همچنين شناسايي ترافيكي كه بايد به تونل شركتي هدايت شود ، فراهم مي كند. پاپ برعكس گفت.

 

CESA مي تواند تونل هاي شركتي را كنترل كند تا ترافيكي را كه مي توان با خيال راحت براي تقسيم تونل ها هدايت كرد شناسايي كند. علاوه بر اين ، CESA ميزان ترافيك را با استفاده از يك برنامه ، پروتكل ، پورت ، فرآيند نرم افزار ، دامنه ، منبع / مقصد و موارد ديگر رديابي مي كند. "اين به سازمان اجازه مي دهد تا حجم زيادي از برنامه ها و منابع داده را شناسايي و ابتدا آنها را به يك تونل تقسيم شده منتقل كند تا با حداقل تلاش و پيكربندي عملكرد اين نام مجاز نمي باشد را به حداكثر برساند."

پاپا گفت: "در موارد اضطراري ، سازمان هاي IT اغلب قادر به توليد تعداد زيادي كارگر از راه دور هستند."

 

وي گفت: "بسته به شرايط ، براي سرعت بخشيدن به راه اندازي مجدد ، از اعتبار طبيعي نظارت امنيتي براي اين كاربران چشم پوشي مي شود." اين ممكن است به اين معني باشد كه نقاط پاياني كاربر در ايجاد استاندارد IT نيست. يا از حفاظت نقطه پاياني معمول كه براي كارگران از راه دور استفاده مي شود ، ندارند. وضعيت هرچه باشد ، سرعت عمل از راه دور معمولاً از امنيت كامل كمتر است و كاربر داراي فاصله / نقطه پايان و ديد كافي است. "

 

 

 

CESA با استفاده از تجزيه و تحليل رفتاري ، گام بعدي را در شناسايي تهديدهايي مانند خودي هاي مخرب ، بدافزار ، بدافزار و ساير فعاليت هايي برمي دارد كه با شناسايي يك پرونده هش قابل شناسايي نيست. پاپا گفت: "CESA مي تواند براي نظارت بر نقاط انتهايي در زمان و آفلاين بودن پيكربندي شود."

 

امنيت بزرگترين چالش هنگام استفاده از تونل زني است ، زيرا داده هاي خارج از اين نام مجاز نمي باشد هنوز هم بايد محافظت و نظارت شوند. اين موردي است كه ما مي دانيم اين ترافيك چيست و چگونه مي توان امنيت را در اين ترافيك افزايش داد.

منبع اين مقاله سايت چيتا وي پي ان سات

 

DVR Acusense هايك ويژن

۲۱ بازديد

Acusense هايك ويژن

همانطور كه مي دانيد هايك ويژن به تازگي سري Turbo HD 5.0 محصولات خود را روانه بازار كرده است. اين محصولات با بهره گيري از هوش مصنوعي و قيمت مناسب توانسته نظر مخاطبين را جلب كند. در اين قسمت مي خواهيم در خصوص ويژگي هاي DVR هاي سري  Acusense هايك ويژن توضيح دهيم با ما همراه باشيد. همچنين اگر تمايل داريد از مناسب ترين قيمت دوربين مداربسته  با خبر شويد به سايت شركت مهر تجارت مراجعه كنيد.

ويژگي هاي مختلف سيستم ضبط توربو اچ دي هايك ويژن عبارتند از:

استفاده از الگوريتم هاي هوش مصنوعي

اين DVR ها از الگوريتم هوش مصنوعي استفاده مي كنند و قادر هستند آناليز هاي تصوير ( VCA ) مختلفي را ارائه نمايند. برد قطعات DVR جديد هايك ويژن با استفاده از GPU قادر است آناليز تصوير مناسب با كمترين خطا را داشته باشد. سيستم هوش مصنوعي دستگاه ضبط هايك ويژن قادر است با توجه به موقعيت هاي مختلفي كه مي تواند رخ دهد آلارم هاي مختلفي را مديريت كرده به علاوه توانايي تشخيص بهينه تري نسبت به سيستم هاي معمولي بازار در اختيار مشتريان قرار مي دهد.

تشخيص درست هدف در تصوير

يكي از قابليت هاي DVR هاي سري Acusense هايك ويژن به اين صورت است كه اين تجهيزات ضبط مي توانند در تصاوير زنده و ضبط شده تصاوير انسان و وسايل نقليه را از ساير اشياء تشخيص دهند. در مواقع ضروري نيز كاربر قادر است با چند كليك تمامي تصاوير ضبط شده كه در آن تصوير انسان يا وسيله نقليه وجود دارد را مشاهده نمايد. سيستم ضبط جديد هايك ويژن در تصاوير مختلف قادر است انسان را تشخيص داده و كليه تحركات آن را زير نظر داشته باشد.

حذف آلارم اشتباه

سيستم هاي قديمي نسبت به  هر گونه حركتي حساس بودند و در صورت تشخيص هر حركتي بدون هيچ آناليزي آن را به عنوان يك آلارم در نظر مي گرفتند و اين موضوع باعث كلافگي و سردرگمي كاربران مي شد اما مركز كنترل Acusense هايك ويژن قادر است با استفاده از الگوريتم هاي ويژه اي حركات كم اهميت در ميدان ديد دوربين مانند افتادن برگ درختان، سايه اجسام، حركت حيواناتي مثل گربه و… را فيلتر كرده و سيستم هيچ آلارمي براي آنها صادر نكند و تنها به انسان و وسيله نقليه حساس باشد. اين موضوع يعني حذف آلارم هاي اشتباه تاثير زيادي بر ميزان رضايتمندي كاربران سيستم دوربين مدار بسته دارد. از اين رو بسيار با اهميت است.

بيشتر بخوانيد:   پكيج دوربين مداربسته   انواع دوربين مداربسته

جستجوي فوري هوشمند

به لطف استفاده از الگوريتم هوش مصنوعي DVR سري Turbo HD 5.0 هايك ويژن قادر هستند از ميان بسياري تصاوير ضبط شده، تنها تصاوير مربوط به انسان و وسيله نقليه را جستجو كنند و اين باعث مي شود تا كاربران در وقت خود به ميزان قابل توجهي صرفه جويي كنند. اين موضوع هنگام جستجوهاي حساس در تصاوير ضبط شده بسيار تاثير گذار است.

مدل هاي DVR سري Acusense

محصولات Acusense  هايك ويژن در چهار گروه مختلف ارائه شده اند كه هر كدام تعداد GPU هاي مختلفي را پشتيباني مي كنند ( بين ? تا ?? GPU براي همين تعداد كانال ) و بر اساس آن با توجه به نيا  مشتريان قادر هستند از الگوريتم هوش مصنوعي استفاده كنند. در حال حاضر مدل هاي ارائه شده توسط هايك ويژن براي Turbo HD 5.0 عبارتند از :

iDS-7204HQHI-K1/2S

iDS-7208/16HQHI-K1/4S

iDS-7204/08HUHI-K1/4S

iDS-7208/16HQHI-K2/4S

iDS-7204/08HUHI-K2/4S

iDS-7316HUHI-K4/16S

iDS-9016HUHI-K8/16S

هوشمند سازي شهر ديسا در شمال بخش گجرات هند توسط هايك ويژن

۲۴ بازديد

هوشمند سازي شهر ديسا در شمال بخش گجرات هند توسط هايك ويژن

شركت هايك ويژن شهر ديسا در شمال گجرات هند را با استفاده از راهكار شهر امن به سيستم دوربين مدار بسته مجهز كرده است. پروژه نظارت تصويري شهر ديسا به عنوان شروع يك پروژه بزرگ در عرصه شهر هوشمند براي شركت هايك ويژن به حساب مي آيد و شهروندان اين شهر مي توانند از امكانات هوشمند محصولات شركت هايك ويژن استفاده كنند.

شهر ديسا ( Deesa )

شهر ديسا در قلب ايالت بانساكانتها ( Banaskantha ) گجرات قرار گرفته است. اين شهر در ساحل رودخانه باناس هند قرار گرفته است. پيشتر از اين با نام كمپ ديسا شناخته مي شد، اما امروزه به اسم ديسا جديد ناميده و در هند شناخته مي شود. اين شهر در هند به كاشت سيب زميني معروف است همچنين به عنوان يكي از شهرهاي بزرگ تجاري در شمال گجرات هند معروف است.

چالش ها

امروزه شهر ها با طيف وسيعي از تهديدات مختلف روبرو هستند. حملات تروريستي ، جرم و جنايت ، تصادف ، آدم ربايي، اغتشاشات داخلي ، تير اندازي ، بلاياي طبيعي و مواردي از اين جنس روز به روز در شهرها در حال افزايش است. وقوع هر كدام از اين موارد مي تواند شهر را با يك بحران تمام عيار روبرو كند. براي كاهش تاثير بحران هايي از اين شكل ، مقامات شهري بايد اطلاعات مهم از زمان وقوع و حتي پيش از وقوع آن را در اختيار داشته باشند تا بتوانند با تصميم گيري به موقع و درست، مشكلات را حل كنند. يك راه حل مهم استفاده از فناوري ها و تكنولوژي هاي هوشمند جديد براي شهر امن است.

راه حل دوربين مدار بسته براي شهر هوشمند

هايك ويژن با ارائه راه حل امنيتي مناسب يك چارچوب امن براي شهر هوشمند ارائه نموده است، مشاهده هميشگي ميادين اصلي و موقعيت هاي خطر ساز با استفاده از محصولات نظارت تصويري باعث مي شود تا شهر ايمن تري داشته باشيم و در مواقع وقوع خطر سناريو هاي متعددي را انتخاب و اجرا كنيم.

حفاظت فيزيكي با استفاده از نيروهاي امنيتي هميشه يك چالش مشكل ساز براي مسئولان شهري به حساب مي آيد نيروي انساني و خطاهاي انساني در مواجهه با خطرات مختلف و صرف هزينه بالا براي به كار گرفتن افراد بيشتر همواره براي مديران امنيتي يك دغدغه جدي بوده است. مديريت كردن افراد در غالب طرح حفاظت فيزيكي همواره يك فرايند زمان بر بوده كه در بيشتر مواقع نتيجه مطلوبي حاصل نمي شود از اين رو نياز به استفاده از يك سيستم هوشمند و يكپارچه براي مانيتوينگ و مديريت آنچه در شهر رخ مي دهد، امروزه از اهميت بالايي برخوردار است.

بيشتر بخوانيد: انواع دوربين مداربسته  پكيج دوربين مداربسته

يك سيستم يكپارچه امنيت عمومي از چهار قسمت اصلي تشكيل شده است:

سيستم مانيتورينگ ، دوربين هاي مدار بسته ، راهكارهاي موبايل ( سيار )

موارد بالا بهمراه يك عنصر چهارم به عنوان مركز كنترل و فرماندهي براي كاهش خطر در محيط هاي شهري مي تواند فضا را براي مديريت و واكنش سريع جهت مقابله با هر رخداد و درگيري امنيتي در فضاي شهر ها آماده مي كند. در ادامه هر كدام از بخش هاي بيان شده را براي شما توضيح مي دهيم.

ويژگي هاي كليدي دوربين هاي پيشنهاد شده براي هوشمند سازي شهر عبارتند از

دوربين هاي مدار بسته مجهز پيشنهادي براي اين طرح بايد به تكنولوژي آناليز تصوير مانند ( سيستم ورود غير مجاز به محوطه ي از پيش تعيين شده ( intrusion detection system )، سيستم اعلام هشدار شي فراموش شده در محوطه ي از پيش تعيين شده ( remove Object ) و … ) ، دوربين هاي پلاك خوان ، دوربين هاي تشخيص چهره ، دوربين هاي رديابي هوشمند خودرو و …. مجهز باشند.

ويژگي سيستم مديريت و كنترل دوربين مدار بسته شهر هوشمند

  • تجزيه و تحليل آني يكپارچه اطلاعات و تصاوير دوربين هاي سطح شهر
  • مديريت مركزي يكپارچه براي تصميم گيري سريعتر مديران امنيتي شهر
  • يكپارچه كردن سيستم هاي مختلف براي تجزيه و تحليل درست مشكلات

راهكارهاي موبايل ( سيار ) دوربين مدار بسته

  • دوربين هاي مدار بسته قابل نصب بر روي خودرو ها و وسايل نقليه براي نظارت بر جاده ها
  • سيستم رديابي خودرو ها در نقشه گرافيكي ( GIS ) براي سيستم هاي حمل و نقل عمومي و سيستم مديريت زباله هاي شهر هوشمند

هدف نهايي از ارائه يك راهكار نظارت تصويري براي يك شهر ، ايجاد يك سيستم هوشمند يكپارچه شامل  خريد دوربين مداربسته و تجهيزات وابسته ي ديگر است تا در مواقع اضطراري بتوان با استفاده از تصاوير آن تصميمات مناسب اتخاذ شود. لازمه ي اجراي طرح جامع شهر امن بر پايه دوربين مدار بسته در اختيار داشتن شبكه يكپارچه زير ساخت است تا تصاوير دوربين ها در كوتاهترين زمان ممكن به يك مركز كنترل واحد منتقل شده و بصورت واحد مديريت شوند.

هايك ويژن با استفاده از محصولات هوشمند خود شهر ديسا را بصورت يكپارچه هوشمند كرده است برخي از محصولاتي كه در اين هوشمند سازي استفاده شده اند عبارتند از دوربين هاي Pano Vu ، دوربين هاي پلاك خوان ( ANPR ) دوربين هاي هوشمند متحرك ( Smart PTZ ) و سيستم هاي ضبط تصاوير با حافظه ي داخلي بسيار زياد مي باشد.

نتيجه :

پراوين گورداهانجي مالي شهردار شهر ديسا در يك اظهار نظر رسمي اعلام كرد: ” با استفاده از محصولات نظارت تصوير هايك ويژن شهر ديسا بصورت يكپارچه مورد نظارت ما و نيروهاي امنيتي قرار گرفته است و مديران شهر با هوشياري كامل مي توانند تمامي تحركات مشكوك را زير نظر داشته باشند اين موضوع باعث شده تا شهر ديسا از گذشته امن تر شود و شهروندان از اين موضوع احساس رضايتمندي بيشتري دارند. ميزان تصادفات به دليل رعايت بيشتر قوانين كاهش يافته است و در نتيجه مرگ و مير ناشي از تصادفات كمتر شده است ، آمار سرقت و جرم و جنايت در اين شهر نيز كاهش چشمگيري داشته است و ما اين را مديون استفاده از راهكار شهر هوشمند هايك ويژن هستيم.

او همچنين ادامه داد استفاده از ظرفيت كامل زير ساخت هاي جاده اي به كمك دوربين و سيستم كنترل هايك ويژن به كاهش بار ترافيكي شهر كمك كرده و آن را كاهش داده است ، اين امر باعث كاهش مصرف سوخت و در نتيجه كاهش ميزان توليد گاز هاي گلخانه اي شده است كه در نتيجه در طول سال روز هاي آلوده ي كمتري را در ديسا شاهد هستيم.

گوردانجي همچنين اظهار كرد داده هاي ناشي از دوربين هاي مدار بسته مجهز به سيستم آناليز هوشمند هايك ويژن باعث شده تا با رديابي هوشمند افراد مشكوك آمار جرم و جنايت ، تهديد و آدم ربايي و مواردي شبيه به آن به ميزان قابل توجهي كاهش يابد و ما اين موضوع را مديون سيستم مديريت هوشمند شهر امن با  دوربين مداربسته هايك ويژن  هستيم. “

 

 

از زعفران و قيمت آن در نقاط مختلف دنيا چه مي دانيد؟

۲۲ بازديد

از زعفران و قيمت آن در نقاط مختلف دنيا چه مي دانيد؟

زعفران به عنوان گرانترين گياه در دنيا شناخته و از آن به عنوان طلاي قرمز ياد مي شود، در طبيعت از گياه كروكوس ساتيووس و در فصل پاييز بدست مي آيد. در دوران باستان يوناني ها و رومي ها از زعفران به عنوان ماده خوشبو كننده استفاده ميكردند و در صده ي ???? در چين از آن به عنوان دارو كمك ميگرفتند. اين گياه زماني كه عده اي از جمعيت كليسايي پروتستان به آمريكا مهاجرت كردند به آنجا برده و در ساحل شرقي كشت داده شد است.

زعفران چيست ؟

زعفران رشته ها (پرچم هاي) گل گياه كروكوس است كه كه رنگي طلايي داشته و از خشك شدن اين رشته ها حاصل ميشود كه نحوه خشك كردن آنها تا حد زيادي در ميزان رنگ دهي رشته ها موثر است. توصيف عطر و طعم زعفران كار بسياري دشواري است و عده اي عطر آن را چوب مانند و طعمش را در برخي از غذاها شيرين، ولي به طور كلي زعفران طيف وسيعي از بو ها و طعم ها را در خود جاي داده است و شايد يكي از عوامل خاص بودن اين ادويه همين موضوع باشد.

به طور كلي نظر هاي زيادي درباره گرانترين ادويه موجود در جهان وجود دارد، به طور مثال يك نوع‌ ادويه تند كه محصول آن در اتريش كشت ميشود فلفل پرويان است كه با نام چاپريتا شناخته ميشود، اين فلفل به ازاي هر كيلوگرم ?? هزار دلار قيمت گذاري ميشود و همينطور ادويه هايي همچون هل، وانيل، دارچين و زرد چوبه جزء گرانترين ها محسوب شده، اما‌با اين حال كارشناسان اهل فن زعفران را بسيار ارزشمند تر از ساير گياهان و ادويه ها ميدانند. بر اساس قيمت هاي ثبت شده در بازار هاي جهاني قيمت هر كيلو زعفران حدود???? دلار آمريكا قيمت گذاري شده است و اين موضوع تا حد زيادي به نوع زعفران و خواستگاه آن بستگي دارد. براي خريد زعفران بدون واسطه و با كيفيت به صفحه لينك شده مراجعه كنيد.

براي كساني كه ممكن است اطلاعات چنداني راجع به اين طلاي قرمز نداشته باشند بايد اين نكته را يادآور شد كه قيمت گذاري بر روي زعفران، تنها بر روي رشته هاي آن است و ديگر محصولات حاصل از آن مانند روغن و پودر زعفران قيمت هايي غير واقعي يا فرعي نسبت به زعفران دارند. و به طور كلي شما در هر جايي با قيمت زعفران برخورد كرديد اين قيمت ها مربوط به رشته هاي زعفران است و به طور كلي به شما توصيه ميكينم كه از خريد محصولات جانبي زعفران خودداري كنيد زيرا تشخيص اصلي و تقلبي بودن مواد موجود در اين محصولات كار بسيار دشواري است. زعفران، يكي از سوغات مشهد مقدس است كه در كنار زرشك، نبات و ديگر ادويه ها در اين شهر مقدس به وفور يافت مي شود.

قسمت هاي مختلف گل گياه كروكوس براي موارد غذايي و پزشكي مورد استفاده قرار ميگيرد اما مهم‌ ترين بخش آن پرچم اين گل ميباشد. اولين قدم در برداشت زعفران كاشتن پياز آن در اواخر جولاي يا مرداد ماه تا اواخر آگوست يا شهريور ماه است، و زمان گل دهي و برداشت محصول از اواخر مهرماه يا نوامبر تا اواخر آبان ماه است. همه ي اين زمان ها بسته به نوع آب و هوا و زميني كه محصول در آن كشت ميشود متغير است.قسمت بالاي رشته ها يا پرچم گل كروكوس سرگل نام دارد كه زعفران خالص نيز ميتوان آنرا نام گذاري كرد و بيشترين ميزان رنگ دهي در اين قسمت از رشته ها وجود دارد. از قسمت بالاي رشته ها تا قسمت سفيد رنگ پوشال نام دارد كه شامل رشته ي زعفران به علاوه ? تا ? ميلي متر از خامه ي گل را نيز در بر ميگيرد. قسمت بعدي نگين نام دارد كه همان پوشال است ولي با ظاهري ضخيم تر نسبت به پوشال و همچنين از نظر زيبايي همينطور عطر و طعم بيشتري نيز دارا ميباشد. شما مي توانيد با مراجعه به صفحه قيمت زعفران بهرامن ، قيمت بروز اين ادويه را بدست آوريد.

استفاده هاي مختلف از زعفران در ميزان و نوع استفاده از آن در كشور هاي مختلف متفاوت است و واحد اندازه‌ گيري آن مثقال و گرم و در بعضي از كشور ها مانند انگلستان اونس ميباشد كه هر اونس برابر ??.?? گرم است.

قيمت زعفران نگين در كشور هاي مختلف به شرح زير است ؛

ايران به ازاي هر گرم ? تا ?.? يورو

هند به ازاي هر گرم ?.? تا ? يورو

ايالات متحده آمريكا به ازاي هر گرم? تا ?.? يورو

كانادا به ازاي هر گرم ? تا ?.? يورو

اروپا كشور هاي همچون اسپانيا ايتاليا و آلمان به ازاي هر گرم ? تا ? يورو

بريتانياي كبير به ازاي هر گرم ? تا ? يورو

امارت متحده عربي به ازاي هر گرم ?.? تا ?.? يورو

چين به ازاي هر گرم ? تا ?.? يورو

تركيه به ازاي هر گرم ?.??تا ?.? يورو

اين قيمت ها در سال ???? ميلادي به ثبت رسيده است.

همانطور كه مشخص است قيمت بالاي اين طلاي قرمز است كه در زير به چرايي آن ميپردازيم؛

همانطور كه در بالا شرح داده شد زعفران تنها در زمان مشخص ?? تا ?? روزه قابل برداشت است كه اين زمان محدود باعث خاص بودن و به طبع افزايش قيمت اين ادويه كمك ميكند.

از همين رو تمام كساني كه به نوعي درگير با اين صنعت هستند بعد از اتمام فصل برداشت ميبايست تا سال بعد براي برداشت دوباره محصولات صبر كنند.

همچنين در زمين‌هايي كه زعفران كاشت و برداشت ميشود نمي توان در ساير فصول سال گياه ديگري را كاشت و از آن بهره برد.

تك تك گل هاي زعفران بايد به وسيله انسان و دست و همچنين با دقت بسيار بالا برداشت شود تا كيفيت زعفران حفظ شود.

تنها از هر ساقه و پياز زعفران دو تا سه گل زعفران رشد ميكند.

كارگراني كه هنگام برداشت در زمين ها كار ميكنند بايد با ظرافت خاصي اقدام به برداشت گل ها كنند.

همچنين هنگام جداسازي رشته هاي زعفران از گل آن، بايد با دقت زيادي اين كار صورت بگيرد كه همه اين موارد حوصله و زمان زياد و همچنين مهارت هاي منحصر به فرد خود را طلب ميكند

هر گل زعفران تنها ? رشته يا پرچم قرمز رنگ ميدهد كه اين موضوع سبب ميشود هزاران گل براي مقدار قابل عرضه اي از زعفران چيده شود

بعد از جدا سازي رشته ها نيز به طور مجدد رشته ها را مورد بررسي قرار ميدهند تا قسمت هاي مختلف رشته ها را جدا كنند كه هر كدام براي بخش خاصي دسته بندي ميشوند.

در آخر نيز همه‌رشته هاي جدا شده و تقسيم بندي شده بر اساس نوع آنها بايد طي يكسري از فرايند هاي حساس با دقت در محيطي تاريك خشك شوند.

و اينكه چه شما به ميزان ?? گرم زعفران چه ? كيلوگرم زعفران در اختيار داشته باشيد بايد همه ي مراحل بالا را به دقت و با حوصله تمام انجام دهيد.

منبع : الف

دانلود جزوه معماري پيشرفته كامپيوتر دكتر جهانگير

۲۰ بازديد

دانلود جزوه معماري پيشرفته كامپيوتر دكتر جهانگير

دانلود جزوه معماري پيشرفته كامپيوتر دكتر جهانگير

4,900تومان

  • فرمت فايل : pdf
  • تعداد صفحات : 28
  • حجم فايل : 2 مگابايت
  • موضوع جزوه : معماري پيشرفته كامپيوتر
  • استاد : دكتر جهانگير
  • نوع نوشته : تايپ كامپيوتري
  • كيفيت جزوه : خوب
  • دانشگاه : صنعتي شريف

منبع :  https://file4dl.ir/product/advanced-computer-architecture-jahangir/

اپليكيشن شهر هوشمند / شهرنت

۱۵ بازديد

اپليكيشن شهر هوشمند / شهرنت

به لطف ظهور اينترنت اشيا، زندگي روزانه و عملكرد شهرها هوشمند شده است. با توجه به اين موضوع در ادامه به معرفي چند اپليكيشن موجود در IoT مي پردازيم:

اپليكيشن شهر هوشمند:

در حال حاضرارتباط ما با دوستانمان و كسب و كارهاي محلي از طريق گوشي هاي هوشمند امكان پذير است ولي مي توان از طريق دستگاه هاي ديگر نيز با افراد جديد ارتباط برقرار و در كسب و كار رقابت نمود. اپليكيشن شهر هوشمند (Smart App City) برنامه اي براي هر دو سيستم عامل iOS و اندرويد است و هدف آن ايجاد يك مركز مجزا براي برطرف نمودن نيازهاي شهر است كه همه ي افراد از شهروندان، توريست ها و حتي شوراي شهر بتوانند از آن استفاده نمايند.

8ksg_z1.jpg

اپليكيشن Smart App City مي تواند خواسته هاي ما را از طريق دنياي IoT اطراف ما بر آورده سازد. به طور مثال اگر قهوه دوست داريد، با استفاده از GPS كافي شاپي كه در نزديكي شما قرار دارد به اپليكيشن پيغام مي دهد وبدين ترتيب قبض خريد قهوه ي شما صادر مي شود.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

 

CityVerve :

شهر منچستر با استفاده از بودجه ي 10 ميليون يورويي كه دولت در اختيار آن قرار داده، از اپليكيشن CityVerve رونمايي كرده است.

با توجه به اين موضوع كه اغلب اوقات شهروندان از كيفيت خدمات اتوبوسراني رضايت ندارند، بنابراين به روزرساني خدمات اين سيستم حمل و نقل ضروريست. ايده ي اصلي اين پروژه مجهز نمودن ايستگاه هاي اتوبوس با استفاده از خدمات مكان يابي، سنسورها / چراغ ها، اپليكيشن هاي تلفن همراه براي هوشمند شدن است. بدين ترتيب افراد مي توانند با استفاده از گوشي هاي هوشمند محل توقف خود را براي اتوبوس مشخص نمايند كه اين امر به رانندگان كمك مي كند تا مسيرهاي بهينه را پيدا كنند و مسافران را سريع تر به مقصد برسانند.

AirForU :

با ظهور اپليكيشن هاي قدم شمار موبايل ها و لباس هاي هوشمند كه به رديابي تمرينات ورزشي كمك مي كنند، مردم بيشتر نسبت به سلامتي جسمي خود آگاه شده اند. با اين حال بايد ديد در حين انجام اين تمرينات كيفيت هوا تا چه اندازه در نظر گرفته مي شود؟ هوايي كه نفس مي كشيم سلامت ما را تا حد زيادي تحت تاثير قرار مي دهد و اپليكيشن AirForU قصد دارد ما را از كيفيت هوا آگاه سازد.

 

با قرار دادن سنسورهاي هوا در اطراف شهرها، خانه ها و حتي وسايلي مثل دوچرخه، تقريبا همه چيز مي تواند يك دستگاه هوشمند براي تعيين كيفيت هوا باشد و به كاربران اين امكان را بدهد كه بر اساس كيفيت هوا براي رفت و آمد و يا ورزش خود در محل هاي مختلف تصميم گيري نمايند.

با وجود اپليكيشن هايي نظير آنچه معرفي شد، شهرها و ساكنان آن ها هوشمندتر مي شوند و در سال هاي آينده ارتباط افراد با محيط پيرامون آن ها بسيار متفاوت خواهد بود.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

مهاجرت تحصيلي به خارج از كشور با رايابين الملل

۱۴ بازديد

مهاجرت تحصيلي به خارج از كشور با رايابين الملل

در سال هاي اخير در كشور عزيزمان ايران يكي از موانع جدي براي جوانان كشور براي ادامه تحصيل در رشته و دانشگاه موردعلاقه دانشجويان سد بزرگ كنكور است، اما در بسياري از كشورها كنكوري وجود ندارد و اين فرصت را براي متقاضيان ايجاد مي كند تا با استفاده از يك مسير منطقي و راحت در رشته موردعلاقه و دانشگاه مناسب تحصيل كنند. عدم وجود كنكور در اين كشورها اولين و يكي از جذاب ترين مزيت هاي تحصيل خارج از كشور براي جوانان كشورمان است. بنابراين مي توان با تحقيق و مشورت و مشاوره و يك انتخاب آگاهانه در رشته موردعلاقه خود و در يكي از دانشگاه‌هاي خوب بين‌المللي تحصيل كند.

مهاجرت به كانادا

داشتن يك مدرك تحصيلي بين المللي مي‌تواند به جوانان در مسير آينده زندگي آنها كمك زيادي كند و گزينه هاي زيادي براي انتخاب شغل و ادامه زندگي براي آنان بوجود بياورد.

اما انتخاب كشور، دانشگاه و رشته تحصيلي مناسب كار آساني نيست و انتخاب اشتباه مي تواند تمام شيريني هاي گفته شده را از بين ببرد و هزينه هاي انجام شده را نابود كند.

شركت رايابين الملل با استفاده از متخصصان با تجربه و دانش روز و آگاهي از شرايط كشورهاي مختلف و آشنايي با رشته هاي مختلف تحصيلي، مي تواند بهترين مشاوره ها را به متقاضيان ارائه كند و در زمان و هزينه هاي شما براي دريافت مجوز تحصيل در كشورهاي اروپايي و كانادا صرفه جويي كند.

رايا بين الملل يك شركت ايراني-كانادايي است كه با داشتن تجربه پرونده هاي مهاجرت مختلف بهترين خدمات و راهنمايي ها را به شما براي ادامه تحصيل و كار در كشورهاي مختلف دنيا بويژه كانادا ارائه كند تا در سختي هاي اين مسير تنها نباشيد و در كمترين زمان اين مسير سخت را پشت سر بگذاريد. براي آشنايي بيشتر با شرايط تحصيلي و مدارك مورد نياز و زندگي در كشورهاي مختلف مي توانيد به سايت رايا بين الملل مراجعه كنيد.