تفاوت هدفون ،هدست و هندزفري را بدانيم

۶۸ بازديد

تفاوت هدفون ،هدست و هندزفري را بدانيم.

هدست، هدفون و هندزفري وسيله هايي مي باشد در جهت آسان كردن ارتباط تلفني و همينطور شنيداري مي باشد كه با وجود عملكرد و كارايي هاي مشابه، تفاوت هاي كليدي و كوچيكي را دارا هستند كه مي توان هر يك از آن ها را به عنوان يك وسيله متمايزو جداي يكديگر شناخت، دانستن اين تفاوت ها به كاربران كمك مي كند تا انتخاب صحيحي داشته باشند. در ادامه به معرفي هر يك پرداخته ايم.

 

هدست

 

هدست را مي توان به عنوان نوعي هدفون معرفي و ارائه كرد كه علاوه بر دو گوشي براي گوش دادن ميكروفوني براي ارسال و فرستادن صدا هم دارد به مفهومي ديگر به كمك هدست برخلاف هدفون مي توان يك ارتباط دو طرفه ايجاد كرد. ميكرفون در هدست ها نسبت به هندزفري و هدفون از لحاظ راحتي و مناسب بودن آن براي استفاده خودمي تواند موقعيت و فاصله آن را با صورت و بدن خود تنظيم كند از سوي ديگر انواعي از هدست هستند كه مستقيماً به كامپيوتر يا تلفن قابليت اتصال دارند ، به همين دليل هدست ها مناسب ترين ابزاربراي استفاده در مراكز تماس و همين طور سيستم هاي تلفني و پاسخگويي مبتني بر VoIP مي باشند. همين طور از آن ها مي توان براي ضبط فيلم آموزشي و همينطور براي بازي هاي كامپيوتري آنلاين كه در آن شركت كنندگان با هم ارتباط گفتاري هم دارند و در حين بازي با هم صحبت هم مي كنند. در واقع با داشتن هدست شما و با دستگاه ارتباطيتان چه تلفن چه كامپيوتر يكپارچه مي شويد و به مرور پس از استفاده از آن تأثير آن را در بهبود وضعيت كاري و همچنين صرفه جويي در مصرف زمان حس خواهيد كرد.

 

هدفون

 

هدفون وسيله اي مي باشد داراي دو گوشي به نسبت بزرگتر از هدست است كه با هدف پوشاندن كل گوش به اين شكل طراحي و ارائه شده است تا مصرف كننده صداي اطراف را هرچه كمتر بشنود و از كيفيت صداي بيشتري برخوردار باشد، هدفون برخلاف هدست بلندگو ندارد و كاربرد آن بيشتر براي گوش كردن به موسيقي، آموزش زبان و چيزهايي از اين دسته مي باشد. در واقع دليل اصلي اينكه گوشي هدست نسبت به گوشي هدفون كوچكترمي باشد اين مي باشد كه اين وسيله اغلب در مراكز تماس مورد استفاده قرار مي گيرد، مركزتماس ها معمولاً محيط هاي شلوغي مي باشند كه هرچه گوش با بلندگو بزرگتري پوشيده بشود فرد بلندتر صحبت مي كند و همين دليل باعث شلوغ تر شدن مركز تماس و ايجاد مزاحمت براي ساير كاركنان مركز تماس مي شود و به همين دليل كه معمولاً هدست ها گوشي كوچكتري را دارا هستند و در هنگام تهيه هدست هميشه توصيه مي شود كه هدست تك گوش براي مركز تماس تهيه شود، چون كارمند مركز تماس علاوه بر تمركز روي تماس خود بايد از محيط اطراف خود نيز با خبر باشد و با بلند صحبت كردن مزاحم همكاران خود نشود. ولي در هدفون كه براي يادگيري آموزشي يا گوش دادن به موسيقي استفاده مي شود نيازي به توجه به محيط اطراف نيست از اين رو گوشي هاي آن ها را بزرگ تر مي سازند.

 

هندزفري

هدفون DACOM HF004 

هدفون داخل گوش، يا earphone كه بيشتر به نام هندزفري (handsfree) شناخته و ارائه شده است وسيله اي است كه امروزه جزء لوازم جانبي همه تلفن هاي همراه است اين وسيله برخلاف هدست و هدفون ديگر از بخشي كه روي سر قرار بگيرد تشكيل نشده و گوشي هاي آن به اندازه اي كوچك هستند كه كاملاً داخل گوش قرار مي گيرند و هردو از طريق سيم با وسايل ديگرارتباط دارند كه به دليل سادگي حمل و كوچك بودن براي استفاده روزانه همه ي افراد مناسب است و مانند هدست علاوه بر گوشي ميكروفون هم داراست ولي ميكرفون آن به اندازه ي هدست كه به طور تخصصي براي مركز تماس طراحي شده قوي نيست ولي براي استفاده ي روزانه ي همه ي افراد مناسب است هم براي گوش دادن به موسيقي و هم براي پاسخ دادن به گوشي موبايل مناسب است. يك تفاوت اصلي ديگر بين هندزفري با دو دستگاه ديگر اين مي باشد كه هندزفري كاملاً داخل گوش قرار مي گيرد و استفاده ي طولاني مدت ازآن احتمال آسيب به گوش را زياد مي كند ولي گوشي هاي هدفون و هدست اطراف گوش را مي پوشانند و از اين سو احتمال آسيب به گوش را كمتر ميكند.

هندزفري خود به دوسته تقسيم ميشود

1.هندزفري بلوتوث ( بدون سيم)

اين هندزفري تك گوش مي باشد و بيشتر براي مكالمه و تماس تلفني در دسترس مي باشد و كارايي دارد.

2.هندزفري باسيم:

اين هندزفري بيشتر براي گوش دادن به موزيك مي باشد ولي در صورت وجود داشتن دكمه كنترل تماس و يا كنترل تنظيم صدا ميشود از آن براي پاسخگويي به تماس هم اغلب استفاده كرد.

براي داشتن اطلاعات بيشتر و ديدن نمونه هاي بيشتر و خريد آنلاين ميتوانيد ازسايت ديجي فرست ديدن كنيد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.