بهترين ماسک هاي صورت براي انواع پوست هاي مختلف

۱۷ بازديد

بهترین ماسک های صورت برای انواع پوست های مختلف

 

برخی از مواد وجود دارد که هنگام تلاش برای مراقبت از پوست نمی توانید آن ها را از لیست خود حذف کنید، و عسل قطعا در صدر لیست قرار دارد. این غذای اصلی آشپزخانه از عصر حجر در غذا و دارو استفاده می شده است. در اینجا دلایلی وجود دارد که پوست شما نیز آن را دوست دارد.

 

فواید عسل برای پوست

 

عسل به طور طبیعی آنتی باکتریال است که به مبارزه با آکنه کمک می کند. عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها است و با رادیکال های آزاد مضری که به پوست شما آسیب می رسانند مبارزه می کند.

 

این یک مرطوب کننده طبیعی است که رطوبت هوا را جذب می کند و پوست شما را مرطوب و صاف می کند. و می تواند به از بین بردن سبوم اضافی (روغن) کمک کند که ممکن است منافذ شما را مسدود کند، که منجر به آن جوش های مزاحم می شود.

 

با استفاده از عسل خام و فرآوری نشده بیشترین فواید را خواهید داشت. و اگر مایل به خریدی عالی  هستید، عسل گون نهاوند را در صدر انتخاب هایتان قرار دهید. این عسل که از گیاه گون در کوهستان های بکر نهاوند برداشت می شود، یک ابر غذای ضد باکتریایی با هزاران فواید برای تقویت سیستم ایمنی و مراقبت از دستگاه گوارش است.

 

نحوه استفاده از عسل روی صورت

 

همه ما برای محصولات مراقبت از پوست پول خرج می کنیم، اما گاهی اوقات بد نیست از سرم های فانتزی صرف نظر کنیم و عسل خوب مصرف کنیم. می توانید از آن برای شستن صورت، تهیه اسکراب یا درمان هفتگی با ماسک عسل خانگی برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید. عسل یک مکمل عالی برای هر رژیم مراقبت از پوست است.

 

در اینجا چند ماسک وجود دارد که برای انجام یک آرایش صورت در خانه مناسب هستند. با پوست تمیز شروع کنید و قبل از استفاده از ماسک، یک پارچه گرم و مرطوب را روی صورت خود قرار دهید تا منافذ پوست باز شود. پس از شستشوی ماسک، صورت خود را با آب سرد برای بستن منافذ بشویید. سپس یک روغن خوب مثل روغن بنفشه یا زیتون روی صورت خود بمالید.

 

8 دستور العمل ماسک صورت عسل

 

در اینجا سوغات نهاوند قصد دارد 8 دستور العمل ساده برای تقویت و درمان پوست را به شما معرفی کند. موردی را پیدا کنید که برای نوع پوست شما یا مشکلی که می خواهید به آن رسیدگی کنید، مناسب باشد.

 

1.ماسک صورت عسل برای پوست های مستعد آکنه

 

متخصصان پوست عاشق جوش شیرین هستند زیرا هم ضد التهاب و هم ضد باکتری است. آن را با آب لیمو لایه بردار و عسل تسکین دهنده ترکیب کنید تا یک ماسک ملایم اما موثر برای کمک به کنترل آکنه داشته باشید.

 

  • 1 قاشق چایخوری لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین
  • آب لیمو، عسل و جوش شیرین را به یک کاسه کوچک اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و به آرامی روی صورت و گردن بمالید.
  • از ناحیه نزدیک چشم خودداری کنید (آب لیمو و عسل هر دو گزنده می شوند). با مالیدن آن به پوست خود آن را به اسکراب تبدیل نکنید. بعد از 15 دقیقه ماسک را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد پاک کنید.

 

 

احتیاط در استفاده از آب لیمو: اگرچه لیمو دارای خاصیت روشن کنندگی است، اما می تواند پوست را به نور حساس کند. صورت خود را کاملاً بشویید و اگر بلافاصله بعد از آن زیر نور خورشید قرار گرفتید، پوست صورت خود را تا حد امکان بپوشانید.

 

2.ماسک صورت عسل برای پوست های چرب

 

ماسک های خاک رس برای کنترل پوست چرب عالی هستند. عسل به از بین بردن چربی اضافی کمک می کند و خاک رس چربی های جذب شده  آن را از بین می برد. در حالی که به آرامی لایه برداری می کند.

 

بنتونیت و قرمز مراکشی دو تا از بهترین انتخاب های خاک رس برای متعادل کردن روغن های طبیعی هستند. و هر دو دارای خواص ضد باکتریایی برای درمان پوست مستعد آکنه هستند.

 

  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری خاک رس بنتونیت یا خاک رس قرمز مراکشی
  • 1 قاشق چایخوری سرکه سیب

خاک رس، عسل و سرکه سیب را در یک کاسه کوچک  ترکیب کنید (هنگام کار با خاک رس هرگز از فلز استفاده نکنید). با هم مخلوط کنید و به آرامی روی صورت و گردن بمالید. بعد از 15 دقیقه ماسک را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد پاک کنید.

 

3.ماسک عسل برای التهاب صورت (یا پوست حساس)

 

چای سبز و عسل دو ماده ای هستند که هر کدام بر روی قرمزی و التهاب پوست اثر ضد التهابی دارند. این ترکیب تسکین دهنده به اندازه کافی برای پوست های حساس ملایم است (اگر نگران هستید یک تست حساسیت انجام دهید). هر دو ترکیب آنتی اکسیدان های قوی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و پوست آسیب دیده را ترمیم می کنند.

 

  • 1 قاشق چایخوری پودر ماچا
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری روغن بادام شیرین یا جوجوبا

 

پودر ماچا، عسل و روغن را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید و خوب مخلوط کنید. (اگر پودر ماچا ندارید، یک کیسه چای سبز را باز کنید و از برگ‌های آن استفاده کنید.) آن را روی صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

 

4.ماسک  عسل برای پوست های خشک

 

عسل و آووکادو ترکیبی عالی از ترکیبات آبرسان برای پوست های خشک هستند. بادام آسیاب شده به آرامی لایه برداری می کند و چربی های خوب آن باعث می شود پوست شما بسیار نرم شود. اگر می خواهید مزایای مرطوب کنندگی بیشتری داشته باشید، یک قاشق غذاخوری روغن به مخلوط اضافه کنید.

 

  • 2 قاشق غذاخوری عسل (یا 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغنی مانند جوجوبا یا بادام شیرین)
  • یک چهارم آووکادو، له شده
  • 2 قاشق غذاخوری بادام، ریز آسیاب شده

 

عسل و آووکادو را به یک کاسه کوچک اضافه کنید و با هم له کنید. بادام آسیاب شده را هم بزنید. روی صورت و گردن بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب گرم بشویید.

 

5.ماسک عسل برای تغییر رنگ

 

ماسک‌های زردچوبه معمولاً برای صاف کردن رنگ پوست و کاهش خطوط ریز و لکه‌های تیره یا جای زخم استفاده می‌شوند. عسل یک اثر سفید کنندگی جزئی می افزاید در حالی که آب لیمو و ماست به آرامی لایه برداری می کنند تا از شر پوست مرده خلاص شوند و رشد سلول های جدید را تشویق کنند.

 

  • 1 قاشق چایخوری آب لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری ماست
  • 1/4 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

 

همه مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. یک لایه نازک را روی کل صورت و گردن خود بمالید. 20 دقیقه استراحت کنید و با آب گرم بشویید. ماسک را به صورت هفتگی تکرار کنید یا از مخلوط به عنوان یک درمان روزانه لکه ها با مالیدن آن بر روی مناطق تیره رنگ استفاده کنید. نتایج 2-3 ماه طول می کشد.

 

6.ماسک عسل برای مبارزه با آلودگی

 

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که نه تنها پوست را ترمیم می کند، بلکه به مبارزه با رادیکال های آزاد که به پوست آسیب می رسانند نیز کمک می کند. آلودگی ناشی از هوا یا آسیب اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث التهاب پوست شود. این ماسک ترکیبی از عسل و ویتامین E برای محافظت و ترمیم همزمان است.

 

-1 کپسول ویتامین E

-1 قاشق غذاخوری عسل

 

هر دو ماده را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید تا به شکل خمیر درآید. به مدت 15 دقیقه روی صورت بمالید و سپس با آب گرم و یک پارچه شستشو بشویید. ممکن است برای پاک کردن کل ماسک نیاز به شستشوی مکرر داشته باشد.

 

7.ماسک عسل برای پوست های حساس

 

بلغور جو دوسر اغلب یک ماده ضروری برای پوست های تحریک شده یا حساس است. خواص تسکین دهنده آن به بیماری هایی مانند اگزما یا پسوریازیس کمک می کند. خواص ضد التهابی بلغور جو دوسر همراه با اجزای ضد باکتری عسل، این ماسک را به انتخابی عالی برای پوست های مستعد آکنه که به راحتی تحریک یا حساس می شوند، تبدیل کرده است.

 

  • 1 قاشق غذاخوری عسل گشنیز نهاوند
  • 2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر پخته شده

 

 

عسل و بلغور جو دوسر را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی تشکیل شود و با نوک انگشتان روی صورت یا پوست تحریک شده بمالید. قبل از شستن با آب گرم، بگذارید 15-20 دقیقه بماند.

 

8.ماسک عسل برای پیری پوست

 

تخم مرغ حاوی لوتئین است که به آبرسانی و ترمیم بافت پوست کمک می کند. خواص حفظ رطوبت عسل، همراه با سفیده تخم مرغ و خواص سفت کنندگی آن، ترکیبی قوی  برای مبارزه با پیری پوست ایجاد می کند.

 

با افزودن اینها به عملکرد سلولی حمایتی که چند قطره کندر ایجاد می کند، ماسکی سرشار از خواص تقویت کننده پوست خواهید داشت.

 

  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • سفیده تخم مرغ 1عدد
  • 2 قطره اسانس کندر

 

 

سفیده تخم مرغ و عسل را مخلوط کرده، کندر را به آن اضافه کنید و به صورت و گردن بمالید. از ناحیه چشم دوری کنید.

 

عطر کندر نیز فضای آرامش بخشی را ایجاد می کند، پس بنشینید و اجازه دهید ماسک کار را انجام دهد. بعد از 10-15 دقیقه با آب گرم آن را بشویید.

منبع: https://soghatnahavand.ir/

 

https://disqus.com/by/bobbymiller4/about/

https://en.gravatar.com/soghatnahavand

https://www.quora.com/profile/Bobby-Miller-344

https://www.indiegogo.com/individuals/28664629

https://soundcloud.com/user-804956295

https://buddypress.org/members/bobbymiller4/profile/

https://speakerdeck.com/bobbymiller4

https://issuu.com/bobbymiller41

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.