نرم افزار شمارش افراد دوربين مداربسته

۲۴ بازديد

نرم افزار شمارش افراد دوربين مداربسته

دانستن آمار و اطلاعات دقيقي از ميزان تردد مشتريان در ساعات مختلفي از شبانه روز در مراكز و فروشگاه هاي بزرگ مي تواند كمك شاياني به نحوه مديريت و ارائه خدمات متناسب با نياز مشتريان داشته باشد. همچنين وقوع حوادثي مانند زلزله آتش سوزي و …نيز بر ضرورت وجود سيستم هاي پردازش تصوير جهت نظات بر رفت و آمد در مراكز تجاري بزرگ مي افزايد.

قابليت شمارش افراد يكي از چندين ويژگي تكنيك پردازش تصاوير يا VCA است. VCA مخفف عبارت video content analytic است كه تكنولوژي آن در برخي از دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه تعبيه گرديده است. اين قابليت راه حلي شگفت انگيز و داراي ويژگي هاي هوشمندانه اي است كه مي تواند انتخابي ايده آل براي بسياري از مراكز و سازمان هاي بزرگ با ضرورت شمارش افراد يا مشتريان باشد. شمارش افراد يكي از مجموعه ويژگي هاي دوربين هاي اسمارت يا هوشمند است. دوربين هاي با قابليت شمارش افراد معمولا به صورت عمودي در ورودي هتل ها، سوپر ماركت ها، موزه ها و … نصب مي شوند. اين دوربين ها مي توانند تعداد افرادي را كه به مكان مورد نظر وارد و يا از آن خارج مي گردند، شمارش كرده و در زمان واقعي به نمايش بگذارند. از ديگر قابليت هاي VCA مي توان به Traffic monitoring(جهت تشخيص توقف وسايل نقليه، موانع ترافيكي، حركت وسايل نقليه خلاف جهت و…)، Motion detection(قابليت تشخيص حركت)، Face Detection (قابليت تشخيص چهره) و … اشاره نمود. دوربين هايي از اين دست مجهز به پردازنده هاي تصويري قوي هستند در نتيجه رنج قيمتي بالاتري نسبت به ساير دوربين هاي معمولي دارند.

 

الگوريتم شمارش افراد در دوربين هاي نفر شمار

مكانيسم شمارش افراد بر اساس الگوريتم هاي خاص ايجاد شده در دستگاه صورت مي گيرد. اين الگوريتم ها خود بر پايه عواملي همچون پارامتر هاي ظاهري مشترك در افراد تعريف مي گردند. براي مثال هر انسان داراي دو دست دو پا و سر و شانه است. و يا بر اساس استاندارد تعريف شده براي عرض شانه ها مي تواند تعريف گردد. مكانيسم عملكرد آن بدين گونه است كه براي مثال در مكان مورد نظر مانند درب ورودي فروشگاه يك خط فرضي در نظر گرفته مي شود. به طوريكه با عبور افراد از اين خط فرضي دستگاه آن را بعنوان يك رفت يا يك آمد در نظر مي گيرد. همچنين دستگاه اين قابليت را دارد كه جهت حركت افراد را نيز بر اساس پردازش تغييرات موجود در تصوير  مورد بررسي قرار دهد. پس مي توان جهت حركت را نيز براي دستگاه مشخص كرد تا تنها افرادي كه وارد يا خارج مي شوند شمارش شوند.

برخي از مزاياي اين سيستم:

  1. شمارش لحظه اي تعداد واقعي مشتريان كه امكان مقايسه تعداد افراد مراجعه كننده را در طول هفته با اواخر هفته ميسر مي سازد.
  2. امكان تشخيص ساعت هاي پيك حضور مشتريان در فروشگاه را فرآهم مي كند.
  3. هدفمندي و استراتژي هاي بازاريابي را بهبود مي بخشد.
  4. امكان نظارت بر توزيع نيروي هاي انساني را فرآهم مي كند.

با توجه به اينكه هر فناوري داراي درصدي از ميزان خطا مي باشد مي توان گفت كه حداكثر دقت در شمارش افراد بر اساس نوع و مدل دوربين هاي تحت شبكه با قابليت شمارش افراد يا people counting نزديك به 98 درصد مي باشد. دوربين مدار بسته هايك ويژن، داهوا ، بوش و اكسيس از جمله بهترين برندهاي توليد كننده دوربين هاي نفر شمار هستند.

  1. دوربين مدار بسته پانوراما
  2. دوربين مدار بسته و اهميت آن در تجارت / نصب دوربين مدار بسته در فرودگاه
  3. خطاي تنظيمات DVR / باز يابي فيلم ها در دوربين مدار بسته
  4. تكنولوژي ANR در دوربين مداربسته

10 ویژگی مهم در افراد کاریزماتیک کدامند؟

اعتماد به نفس

اولین و مهم ترین ویژگی در افراد کاریزماتیک داشتن اعتماد به نفس است. آنها به هرآنچه که هستند و هرچه انجام می دهند کاملا اعتماد دارند و خودشان را پذیرفته اند. این افراد بدون نمایش دادن و بدون تلاش برایوانمود کردنبه داشتن اعتماد به نفس، این ویژگی را دارند.  ابتدای شروع داشتن این ویژگی  در افراد از شناخت خود، شناخت مهارت ها و پذیرفتن آنها است.

حضور

این ویژگی نیز یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع شخصیت هاست و تقریبا به اعتماد به نفس نزدیک است. این افراد واقعا با دیگران همراهی می کنند و کاملا به آنها توجه می کنند. در صورتی که فردی، فقط حضور داشته باشد اما توجهی به صحبتن های طرف مقابلش نداشته باشد، در بین افراد فردی مغرور و خود نما تلقی می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.