مصالح كاربردي در ساختمان سازي

۲۷ بازديد

مصالح كاربردي در ساختمان سازي

در ساختمان سازي از مصالح مختلفي استفاده مي شود كه البته هريك از آنها ويژگي هاي متفاوتي نسبت به يكديگر داشته و براي بخش هاي مختلفي كاربرد خواهند داشت. سيمان به عنوان يكي از اصلي ترين مصالح ساختماني شناخته مي شود كه كاربردهاي بسياري داشته و علاوه بر مصرف در ساختمان سازي به عنوان ماده اتصال دهنده يا مقاوم كننده، بسياري از مصالح پيش ساخته ساختماني با استفاده از آن توليد مي شوند. اما انتخاب سيمان مرغوب از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا كه سيمان در انواع اقسام مختلف روانه بازار شده كه هريك از آنها كيفيت و ويژگي هاي متفاوتي به نسبت يكديگر دارند و مي توانيد بهترين مورد را براي خريد انتخاب كنيد. قيمت سيمان يكي ديگر از موارد حائز اهميت است و مي توانيد قيمت هاي متغيري براي سيمان مشاهده كنيد كه اين تفاوت قيمت دلايل متعددي دارد و حتما پس از بررسي هاي اجمالي نسبت به خريد اقدام كنيد. انتخاب مركز خريد معتبر مي تواند يكي از بهترين روش ها براي يافتن محصولات مرغوب و باكيفيت خواهد بود. در ادامه توضيحات كامل تري از اين قبيل ارائه نموده ايم:

 

قيمت سيمان

قيمت بتن آماده به عوامل متعددي بستگي دارد و به همين دليل نمي توان رقم خاصي براي آن در نظر گرفت. امروزه متاسفانه شاهد نوسانات بسياري در قيمت محصولات تمامي صنايع مختلف هستيم كه قيمت سيمان رنگي نما نيز از اين قاعده مستثني نيست و ممكن است تغييرات بسياري در اوقات مختلف داشته باشد. همانطور كه مي دانيد سيمان انواع بسيار مختلفي دارد و هر يك از انواع آن تفاوت هاي بسياري با يكديگر داشته و طي پروسه اي متفاوت به دست مي آيند و به همين دليل نمي توان قيمت دقيقي براي كليه انواع سيمان ها در نظر گرفت.

 

b20_wqv3.jpg

 

علت استفاده از سيمان در ساختمان سازي

در حالت كلي اگر بخواهيم قيمت بلوك سيماني را مورد بررسي قرار دهيم، اين محصول يكي از بهترين انتخاب ها براي ساخت و ساز ارزان قيمت است چرا كه به غير از سيمان استفاده كردن از تمامي مصالح ساختماني گران قيمت تر خواهد بود. سيمان به همراه ماسه يا مواد افزودني ديگر، ماده اي بسيار مقاوم توليد كرده و مي تواند در بخش هاي متنوعي از ساختمان مورد استفاده قرار گيرد و همين امر يكي از مهمترين دلايل محبوبيت آن به شمار مي رود.

 

آشنايي با انواع سيمان

سيمان در انواع اقسام مختلف روانه بازار شده كه هر يك از آنها از جنبه هايي با يكديگر متفاوت هستند. انتخاب نوع سيمان بستگي به محل استفاده و همچنين شرايط محل خواهد داشت چرا كه سيمان ها از نظر كيفيت و همچنين نوع ساختار با يكديگر متفاوت هستند و طبيعتا كاربرد هاي يكساني نخواهند داشت. در حالت كلي وظيفه سيمان چسبنده بودن و اتصال مصالح ساختماني است اما چنانچه به فكر سازه اي استاندارد هستيد حتما بايد سيمان مناسب را خريداري كنيد. در حالت كلي سيمان به دو نوع سفيد و  سياه دسته بندي مي شود كه سيمان سياه پركاربردتر بوده و براي بخش هاي مختلفي مي تواند استفاده شود. اين سيمان از نظر اندازه دانه ها و همچنين كيفيت و مقاومت به انواع مختلفي دسته بندي مي شود و قبل از خريد حتما بايد با ويژگي هاي تمامي آنها آشنايي داشته باشيد. سيمان سفيد نيز همانطور كه از نام آن پيداست رنگ سفيدي دارد اما محل استفاده از آن بسيار متفاوت تر از سيمان سياه است.

 

 

 

كاربرد سيمان

سيمان با توجه به قيمت مناسبي كه دارد در بخش هاي مختلفي كاربرد خواهد داشت. يكي از اصلي ترين دلايل كاربردي بودن سيمان مقاومت بالاي آن است به گونه اي كه مي توانيد با استفاده از آن سخت ترين سازه ها را توليد كنيد. سيمان در شرايط آب و هوايي متفاوت قابل استفاده خواهد بود و به همين دليل هم در بخش هاي داخلي ساختمان و هم خارج از آن كاربرد دارد. تنها استفاده سيمان، به ساختمان سازي مربوط نيست بلكه اين محصول در صنايع مختلف راه سازي، لوله كشي، سد سازي و بسياري ديگر كاربرد دارد. يكي از اصلي ترين و مهمترين كاربرد هاي سيمان مربوط به ساخت مصالح ساختماني است. سيمان ماده اوليه تشكيل دهنده مصالح ساختماني است. بلوك سبك، تيرچه، سفال بتني، جدول و... از سيمان ساخته مي شوند و طبيعتا بدون وجود اين ماده ارزشمند بسياري از صنايع دچار مشكل خواهند شد. البته نوع و كيفيت سيمان در كاربرد آن تاثير خواهد گذاشت. سيمان هاي رنگي به جهت زيبايي بخشيدن مورد استفاده قرار مي گيرند و سيمان سفيد معمولا براي سفيد پوش كردن ديوار و پر كردن لابه لاي كاشي ها استفاده مي شوند.

 

قيمت سيمان تيپ ?

سيمان تيپ ? يكي از انواع سيمان است كه كاربردهاي متنوعي دارد. اصلي ترين ويژگي سيمان تيپ ?، دير خشك شدن آن است. در زمان استفاده نيز حرارت كمتري نسبت به ساير انواع سيمان خواهد داد. به دليل دير خشك شدن اين تيپ سيمان، براي استفاده از آن حتما بايد از قالب استفاده كنيد چرا كه در غير اينصورت خواهد ريخت و حتما قالب چندين روز اطراف سيمان را فرا گيرد تا امكان ريختن يا جداشدن آن را به حداقل برسانيد. اين نوع سيمان ميزان مقاومت بالايي پس از خشك شدن خواهد داشت و معمولا براي سازه هاي بزرگ، آسمان خراش ها و سد مورد استفاده قرار مي گيرد. قيمت آن نيز مناسب بوده و اين امر يكي از دلايل خريد بسيار آن است. البته مراكز مختلف فروش ممكن است قيمت متفاوتي براي آن و همچنين قيمت حباب هواساز ، قيمت كندگير كننده و زودگير كننده ارائه كنند و با مقايسه ميزان قيمت سيمان تيپ ? و همچنين برند آن، خواهيد توانست بهترين شركت را براي خريد بلوك هبلكس انتخاب كنيد.

 

 

 

خريد سيمان تيپ ?

براي خريد سيمان تيپ ? راه هاي مختلفي پيش رو خواهيد داشت و امروزه به دليل پيشرفت تكنولوژي و تمايل به ساده انجام دادن كارها، همگان روش اينترنتي را براي خريد انتخاب مي كنند چرا كه هم راحت تر بوده و هم مي توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد. بستر فضاي مجازي اين امكان را به شما مي دهد تا بتوانيد با ويژگي تمامي انواع سيمان ها آشنايي داشته و پس از پيدا كردن بهترين مورد نسبت به خريد اقدام كنيد. شهر بتن يكي از مراكز معتبر فروش محصولات ساختماني است كه مي تواند بهترين و باكيفيت ترين اجناس را با قيمت هاي مناسب در اختيارتان قرار دهد. امكان اخذ راهنمايي از كارشناسان زبده آن نيز وجود دارد.

 

برگرفته از سايتhttps://shahrebeton.com/

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.